Все більше і більше дітей дошкільного віку зазнають впливу соціальних мереж, показує дослідження

1

Нове дослідження показує, що понад 800 000 дітей у Великій Британії віком від трьох до п’яти років уже використовують соціальні мережі, що викликає занепокоєння щодо впливу на їхній розвиток. Аналіз, проведений Центром соціальної справедливості (CSJ), вказує на поширену та зростаючу тенденцію, коли дуже маленькі діти взаємодіють із контентом, призначеним для дорослих.

Обсяг проблеми

Висновки CSJ, засновані на останніх даних про населення та попередніх дослідженнях Ofcom, показують, що майже 40% батьків повідомляють, що їхні діти дошкільного віку користуються принаймні одним додатком або веб-сайтом соціальної мережі. Враховуючи, що у Великій Британії приблизно 2,2 мільйона дітей цього віку, це означає, що приблизно 814 000 юних користувачів уже мають доступ до цих платформ.

Такий рівень впливу викликає особливу тривогу, оскільки ці діти ще не розвинули когнітивні здібності, щоб зрозуміти маніпулятивні тактики, які використовують алгоритми соціальних мереж. Платформи створені для максимального залучення, часто через функції, що викликають звикання, які використовують психологічну вразливість — стратегія, абсолютно непридатна для розуму, що розвивається.

Заклики до дії

Колишній міністр освіти лорд Неш назвав ситуацію «глибоко тривожною» і закликав до негайних дій. Він виступає за проведення національної кампанії з охорони здоров’я, щоб поінформувати батьків про потенційну шкоду раннього використання соціальних мереж, а також за зміни до законодавства, щоб підвищити мінімальний вік для доступу до платформ до 16 років.

«Той факт, що сотні тисяч дітей віком до п’яти років уже користуються цими платформами, а діти, які ще не навчилися читати, стикаються з контентом і алгоритмами, призначеними для привернення уваги дорослих, має хвилювати всіх нас». – Лорд Неш

Цей заклик до посилення регулювання відображає кроки, які вживаються в Австралії, де новий закон, який набуде чинності 10 грудня, вимагатиме від компаній соціальних медіа активно перешкоджати особам молодше 16 років створювати облікові записи. Однак уряд Великої Британії наполягає на тому, що школи вже мають повноваження забороняти телефони, і підтримує директорів у застосуванні такої політики.

Більш широкі питання

CSJ також закликає заборонити використання смартфонів у школах, щоб розірвати «24-годинний цикл використання телефону». Цей ширший підхід відповідає зростаючим вимогам правозахисних груп, у тому числі матері вбитого підлітка Бріанни Гей, щодо суворіших заходів щодо обмеження використання телефону серед молоді.

Міністр охорони здоров’я Уес Стрітінг висловив подібне занепокоєння, застерігши від того, щоб молодих людей не залишати на «дикому заході онлайн-світу» та посилаючись на потенціал «приголомшливого» впливу надмірного використання соціальних мереж на нервовий розвиток.

Зростаюча поширеність використання соціальних медіа серед дітей дошкільного віку викликає зростаюче занепокоєння у сфері охорони здоров’я. Довгостроковий вплив на когнітивний розвиток, психічне благополуччя та соціальні навички в основному невідомий, але експерти погоджуються, що раннє знайомство з цими платформами вимагає серйозної уваги та проактивного втручання.