Tesla відсторонена від бізнесу в Каліфорнії через маркетинг автопілота

1

Каліфорнійський суд виніс рішення проти Tesla, призупинивши діяльність компанії в штаті на 30 днів через оманливу маркетингову практику, пов’язану з її системами автопілота та повного автономного керування (FSD). Постанова, яка набуває чинності 15 січня, вимагає від Tesla припинити використання цих термінів або фундаментально вдосконалити свою технологію, щоб виправдати їх.

Суть суперечки

Департамент автомобільних транспортних засобів Каліфорнії (DMV) подав скаргу, стверджуючи, що автопілот і FSD неправильно представляють фактичний рівень автономності, який забезпечують системи допомоги водієві Tesla. Згідно з рівнями автоматизації Національного управління безпеки дорожнього руху (NHTSA), системи Tesla наразі оцінюються як рівень 2, що означає, що вони вимагають повної уваги водія, тоді як назви вказують на рівень 3 або вище (умовна автоматизація або повна автономність).

Суддя Джульєт Е. Кокс підтримала право DMV регулювати автомобільну рекламу, заявивши, що для забезпечення виконання законів не потрібно завдавати шкоди споживачам. Tesla відкрито заявила про свій намір ігнорувати наказ, що може призвести до нових штрафів, якщо ситуація не буде виправлена ​​протягом 60 днів.

Контекст і ширші наслідки

Цей випадок не поодинокий. Це слідує за тенденцією посилення юридичного контролю над системою автопілота Tesla, особливо після липневого вердикту у Флориді, де компанію було зобов’язано виплатити понад 240 мільйонів доларів відшкодування збитків після смертельної аварії за участю автопілота. Це був перший випадок, коли суд визнав компанію Tesla принаймні частково винною в аварії, спричиненій технологіями.

Чому це важливо? Дебати навколо назв автономних транспортних засобів висвітлюють критичну проблему. Оманлива реклама може підірвати довіру громадськості, особливо коли йдеться про безпеку. Межі між допомогою водія та повною автономією розмиті, і споживачі можуть переоцінити можливості автомобіля, якщо бренд означає інше.

Реакція Тесли та прогноз на майбутнє

Tesla, здається, не бентежиться, і нещодавно опублікувала відео, на якому показано безпілотне «роботаксі» Tesla в Остіні, штат Техас, із підписом «Просто кажу». Багато хто розглядає цей крок як прямий виклик авторитету суду.

Незважаючи на судові баталії, деякі дослідження показують, що передові системи допомоги водієві, навіть незважаючи на їхні обмеження, можуть сприяти загальній безпеці на дорозі. Однак довгостроковий вплив цих технологій на нещасні випадки та відповідальність залишається невідомим.

Рішення каліфорнійського суду підкреслює зростаючу напругу між амбітним баченням Tesla щодо автономного водіння та необхідністю точного представлення інформації споживачам. Якщо Tesla продовжить опиратися, вона зіткнеться з подальшими правовими конфліктами та потенційними ринковими обмеженнями за межами Каліфорнії.