Консультація DFA: Дефіцит демократії в європейському регулюванні?

13

Заклик Європейської комісії щодо надання доказів і публічних консультацій щодо Закону про цифрову справедливість (DFA) добігає кінця, і громадяни, компанії та організації висловлюють свої погляди на запропоноване законодавство. Проте висловлюються серйозні занепокоєння щодо того, що сама процедура консультацій може підірвати демократичні принципи, які вона прагне підтримувати, віддаючи перевагу одній стороні дебатів.

Структура консультацій має фундаментальні недоліки. Учасникам, які підтримують DFA, надаються детальні варіанти множинного вибору для розширення їхніх поглядів, а також вільне текстове поле для додаткових відгуків. Але тим, хто виступає проти законодавства — або вважає, що подальших дій не потрібно — пропонується лише один заздалегідь визначений варіант, без можливості пояснити свою аргументацію чи надати доказові аргументи. Цей дисбаланс може спотворити подальшу оцінку впливу Комісії, яка має відображати різноманіття європейських поглядів.

Ця проблема не є унікальною для DFA. Це відображає ширшу тенденцію в політиці ЄС, де консультації часто передбачають підтримку регуляторних дій і не забезпечують справедливої ​​платформи для інакомислення. Такий підхід суперечить принципам Кращого регулювання, які наголошують на політиці, що ґрунтується на фактах, і всебічній участі зацікавлених сторін. По-справжньому демократичний процес має дозволити почути всі точки зору, навіть ті, які заперечують початкові припущення Комісії.


Чому це важливо?

Громадські консультації мають стати наріжним каменем демократичного врядування, гарантуючи, що політики почують думки громадян та організацій із широкого політичного спектру. Однак, коли опитування спрямовані на отримання одного результату, вони не досягають своєї мети. Нинішній дизайн консультацій DFA ризикує посилити порядок денний Комісії, змусивши замовкнути опозицію. Це підриває суспільну довіру та послаблює легітимність випливаючої політики.


Проблема на практиці

Обмеження консультацій абсолютно очевидні. Підтримуючі DFA можуть глибше взаємодіяти з проблемами, надаючи нюансований відгук. Але ті, хто не згодні, обмежені одним прапорцем. Це створює спотворену картину громадської думки, яка може не відображати складність європейських поглядів на цифрове регулювання.


Шлях вперед

Європейська комісія має ресурси та досвід, щоб перепланувати свої консультації, щоб забезпечити справедливість. Нейтральний і збалансований підхід не тільки відповідає демократичним принципам, але й покращує якість політичного планування. Дозволяючи всім зацікавленим сторонам надавати докази та аргументи, Комісія може збирати більш точні та різноманітні вхідні дані, що призводить до більш обґрунтованих рішень.


Висновок

Консультація DFA підкреслює критичний недолік у тому, як ЄС взаємодіє зі своїми громадянами щодо регуляторних питань. Односторонній процес ризикує роз’єднати законні занепокоєння та підірвати самі основи розробки політики, що ґрунтується на фактах. Застосовуючи більш інклюзивний і прозорий підхід, Європейська Комісія може гарантувати, що її консультації справді представляють різноманіття європейських голосів