Meta відмовляється підписувати Кодекс практики ЄС щодо ШІ: виклик Європейському регулюванню

15

Meta відмовляється підписувати Кодекс практики ЄС щодо ШІ: виклик Європейському регулюванню

У розпал глобальної гонки за домінування в сфері штучного інтелекту, компанія Meta, гігант соціальних мереж і технологічний новатор, прийняла сміливе рішення: відмовитися від підписання кодексу практики Європейського союзу, покликаного врегулювати використання генеративного ШІ. Цей крок, зроблений незадовго до набуття чинності нових правил, став сигналом виклику Європейському регулюванню і викликав бурхливі обговорення в технологічному співтоваристві.

Чому Meta прийняла таке рішення?

Як заявив Джоел Каплан, директор з міжнародних зв’язків Meta, в своєму пості в LinkedIn, Європа, на його думку, рухається по “неправильному шляху” щодо ШІ. Він назвав Кодекс практики Європейської Комісії щодо моделей ШІ загального призначення (GPAI) джерелом “правових невизначеностей” для розробників моделей, а також звинуватив його в надмірності і виході за рамки закону про ШІ. Це не просто відмова, це, по суті, заява про незгоду з підходом європейських регуляторів.

Уявіть собі, що ви будуєте складний механізм, ретельно відкалібрований і налаштований на оптимальну роботу. А тепер уявіть, що вам раптом кажуть:”вам потрібно додати до нього кілька додаткових передач, не знаючи, як вони вплинуть на його роботу”. Саме це, на думку Meta, відбувається з розробниками ШІ в Європі-їх змушують впроваджувати неясні і потенційно шкідливі правила.

Що таке Кодекс практики ЄС і чому він викликає побоювання?

Кодекс практики ЄС-це добровільний механізм, випущений нещодавно, який покликаний допомогти компаніям орієнтуватися в складному ландшафті регулювання ШІ. Він передбачає низку вимог, включаючи надання детальної документації про свої інструменти та послуги ШІ, заборону навчання ШІ на піратському Контенті та повагу до прав власників контенту, які забороняють використання їхніх робіт у наборах даних. По суті, це спроба створити більш прозору і безпечну систему штучного інтелекту.

Однак Meta вважає, що ці вимоги занадто суворі і обтяжливі. Вони побоюються, що надмірне регулювання задушить інновації і позбавить європейські компанії конкурентної переваги в глобальній гонці за ШІ. Це як би спробувати змусити птицю літати, прив’язавши до її крил занадто багато вантажу-вона просто не зможе злетіти.

Закон ЄС про ШІ: ризики та суперечності

Закон ЄС про ШІ, який регулює застосування ШІ на основі рівня ризику, встановлює жорсткі обмеження щодо деяких видів використання, таких як когнітивно-поведінкові маніпуляції та соціальна оцінка. Він також класифікує ряд застосувань як” ризиковані”, включаючи біометрію та розпізнавання обличчя, а також сфери, такі як освіта та зайнятість. Розробники зобов’язані реєструвати свої системи ШІ та виконувати суворі вимоги щодо управління ризиками та забезпечення якості.

Багато технологічних компаній, включаючи лідерів галузі, такі як Alphabet, Microsoft та Mistral AI, висловили занепокоєння з приводу цих правил, закликаючи Європейську комісію переглянути терміни їх впровадження. Вони стверджують, що закон занадто складний і не враховує реальність розробки та впровадження штучного інтелекту.

Позиція Європейської Комісії: твердість і принциповість

Незважаючи на тиск з боку технологічних гігантів, Європейська комісія залишається непохитною у своїй прихильності до графіків. Вона вважає, що регулювання штучного інтелекту необхідне для захисту прав і свобод громадян ЄС та забезпечення безпечного та етичного розвитку цієї технології. Європейська комісія впевнена, що саме цей підхід дозволить створити стійку та інноваційну екосистему штучного інтелекту в Європі.

Погляд у майбутнє: що це означає для розвитку ШІ в Європі?

Відмова Meta від підписання кодексу практики ЄС-це важливий момент в історії розвитку штучного інтелекту. Він демонструє зростаючу напругу між технологічними компаніями та регуляторами, а також складність балансування між стимулюванням інновацій та захистом прав громадян. Це питання підкреслює необхідність діалогу та співпраці для створення ефективної та справедливої системи регулювання штучного інтелекту, яка дозволить Європі залишатися на передньому краї технологічного прогресу.

Цей крок може призвести до перегляду підходу до регулювання ШІ, але поки що Європейська комісія дотримується своєї позиції. Майбутнє розвитку ШІ в Європі буде залежати від здатності знайти компроміс між інтересами бізнесу і суспільною необхідністю контролю над цією потужною технологією.