Інцидент з робототаксі Waymo викликає занепокоєння щодо безпеки шкільного автобуса

16
Інцидент з робототаксі Waymo викликає занепокоєння щодо безпеки шкільного автобуса

Нещодавній інцидент в Атланті, штат Джорджія, під час якого робототаксі Waymo не зупинилося перед шкільним автобусом із увімкненим стоп-сигналом, спонукав до федерального розслідування Національне управління з безпеки на транспорті (NHTSA). Цей інцидент підкреслює триваючі проблеми з безпекою при розгортанні технологій автономного керування, особливо коли мова йде про навігацію в звичайних дорожніх ситуаціях, в яких беруть участь уразливі учасники дорожнього руху, такі як діти.

Опис інциденту: пропущена зупинка шкільного автобуса

За даними NHTSA, Waymo спочатку поступився зупиненому шкільному автобусу. Однак потім він проїхав повз передню частину автобуса і повернув ліворуч, наближаючись до студентів, які виходили з автобуса. Waymo стверджує, що автобус частково закрив під’їзну доріжку, затуливши проблискові вогні та знак зупинки. Автомобіль здійснював поворот на невеликій швидкості та в стороні від студентів.

Продовження перевірки NHTSA

Це не перший раз, коли NHTSA досліджує систему автономного водіння Waymo. Агентство висловило стурбованість можливістю подібних інцидентів, посилаючись на взаємодію з компанією після недавньої події. Розслідування, що триває, буде зосереджено на тому, як система Waymo працює навколо зупинених шкільних автобусів. Це критично, оскільки зупинки шкільного автобуса є передбачуваними ситуаціями, які вимагають обережного водіння, і пропуск їх вказує на критичну прогалину в безпеці.

Історія проблем безпеки

NHTSA розпочало попереднє розслідування в травні 2024 року, зосередившись на 22 повідомлених інцидентах, під час яких транспортні засоби Waymo стикалися з такими об’єктами, як ворота та припарковані автомобілі, і, здавалося, ігнорували дорожні знаки. Компанія також зіткнулася з відкликанням:

  • Нагадаймо, листопад 2024 року: Waymo добровільно відкликала 1212 безпілотних таксі, що представляло весь парк на той час, і запровадила оновлення програмного забезпечення, призначене для зменшення ймовірності зіткнення з нерухомими об’єктами.
  • Оновлення програмного забезпечення: Waymo каже, що вже оновила програмне забезпечення у відповідь на останній інцидент і планує зробити додаткові оновлення для покращення продуктивності системи.

Захист Waymo та його позиція

Waymo заявляє про чудові показники безпеки, кажучи, що її безпілотні автомобілі досягли п’ятикратного зниження травм у ДТП порівняно з людьми-водіями. Представник компанії сказав, що безпека є їхнім головним пріоритетом і що вони продовжуватимуть співпрацювати з NHTSA. Вони також підкреслили кількість повністю автономних платних поїздок, які вони надають щотижня.

Розширення діяльності та регуляторні проблеми

Зараз Waymo пропонує свої послуги автономного водіння в Атланті, Лос-Анджелесі, Сан-Франциско, Феніксі та Остіні, а нещодавно оголосила про розширення в Лондоні. Однак це зростання має бути збалансоване ретельним моніторингом безпеки та безперервним удосконаленням технологій. Інцидент зі шкільним автобусом підкреслює необхідність надійного тестування, перевірки та постійного моніторингу автономних транспортних засобів у реальних умовах для забезпечення безпеки всіх учасників дорожнього руху.

Інцидент служить нагадуванням про те, що, хоча технологія автономного керування є багатообіцяючою, вона не є бездоганною та потребує постійної пильності та вдосконалення, щоб забезпечити безпеку наших доріг.

Розслідування NHTSA є необхідним кроком до забезпечення відповідального використання автономних транспортних засобів і захисту вразливих учасників дорожнього руху, таких як школярі.