Після виходу game&watch і nes компанія nintendo стала одним з провідних гравців консольного ринку не тільки в японії, але і в усьому світі. Поява нового ігрового пристрою після оглушітельногоуспіха попередніх девайсів було лише питанням часу. Більшість людей, які цікавляться не тільки іграми, а й історією індустрії,відмінно знайома назва «game boy». І саме цієї ігрової сістемепосвячена четверта книга флорана горжа-«історія nintendo: 1989-1999. Game boy» .
Важко повірити, що за розробкою цієї портативної консолі стоітмаса неприємних епізодів. Game boy стала своєрідним яблуком для інженерів nintendo. Справа в тому, що багато хто не вірив в успіх платформи. Причина була проста: її творці спочатку не змогли визначитися з баченням продукту. У книзі детально описано тонкощі внутрішніх зіткнень команди r&d1. Для одних система повинна була стати портативною nes, для інших – развитиемидей game&watch. Батьком консолі вважають легендарного гумпея екоі, але автор знайомить читачів з іншими дійовими особами, без яких платформа або вийшла зовсім іншою, або ніколи б не побачила світ. Їх імена: сатору окада, йосіхіро таки і такехіроідзусі. Кожен з них по-своєму вплинув на кінцевий результат ібудучі продукти компанії.
Команді інженерів довелося вирішувати ряд серйозних проблем, які насьогодняшній день здаються смішними. Наприклад, з дисплеямирозвернулася ціла трагедія. Консоль отримала монохромний екран, що викликало шквал критики не тільки від представників преси, але і від співробітників самої nintendo. Обмежений бюджет і скромний вибір дисплеїв заганяли творців game boy в серйозні рамки. Неменше актуальним було і питання енергоспоживання. Це зараз мыспокойно заряджаємо акумулятори всіх кишенькових пристроїв від мережі, але єдиним осудним джерелом живлення для таких девайсовбыли батарейки. Очевидно, що кольоровий екран змусить гравців відмовитися від їх покупки.
Завдяки компанії sharp у оригінальної моделі game boy з’явився яскраво-жовтий stn-екран. Примітно, що перший концептпортативки забракував президент ямауті через слабку читаємостідисплею, який теж був запропонований співробітниками sharp. Главаnintendo хотів повністю згорнути проект. Якби екой, таки іідзусі таємно не продовжили роботу і пошуки заміни компонента, тоісторія всієї індустрії могла бути зовсім іншою…
Кожен етап створення платформи супроводжувався суперечками. На той моментпортативная система зі змінними іграми і вбудованим дисплеєм могла коштувати як повноцінна домашня платформа. Але чи готові биліпокупателі віддавати стільки ж грошей за простішу на відсистему? ямауті мав своє бачення цього маркетингового аспекту.саме тому він, як і у випадку з nes, поставив перед своїми підлеглими конкретний план по собівартості майбутньої консолі.яким повинен бути дизайн? чи варто включати в комплект батарейки інавушники? з якою грою відправляти систему на ринок?
Флоран горж розкриває безліч інтригуючих фактів від людей,які взяли участь у створенні консолі. Він детально висвітлює в книгекожу з випущених на ринок моделей до game boy advance, аіменно:
- game boy – оригінальна консоль з чотирма кнопками сірого на екрані;
- game boy bros. – схожа з першою версіейлінейка в корпусах різного кольору;
- game boy pocket – зменшена модель з тим же екраном і поліпшеною автономністю;
- game boy light 8 –&>- схожа на pocket модель з дуже важливою відмінністю-у неї з’явилася полноценнаяподсветка;
- game boy color – 56 кольорів стали головнимновшеством дисплея цієї консолі, вона зуміла розфарбувати некоторыеигры, у яких до цього не було кольорів.
Gba по суті є наступною сходинкою розвитку всієї лінійки пристроїв. Про неї і трьох її моделях горж докладно розповість в п’ятійкнизі. Наступне видання згадується в цій роботі.
Вихід кожної з моделей game boy – це реакція nintendo на зміни ринку і прагнення підтримати власну систему. Оченьважним фактором її успіху стали ігри. Tetris і pokemon-це двефраншизи, які буквально асоціювалися з цією консоллю. З головою олексія пажитнова платформа вдало стартувала, а скарманними монстрами і моделлю pocket у неї відкрилося другоїдихання. Не обходилася справа без дефіциту на старті продажів разлічнихмоделей. А ще роль у розвитку і поліпшенні консолі зіграликонкуренти.
Традиційно флоран горж додав у свою роботу каталог популярних ігор, що вийшли для консолі. Серед них виявилася бібліотека різних релізів і ексклюзиви game boy color. Список не повний, але в цьому немає нічого дивного, так як на всю добірку могла піти ще одна книга. Все-таки акцент в роботі зроблений не награх, а саме на процесі створення різних ревізій консолі і наразлічних фактах, пов’язаних з ними.
М’яка обкладинка і глянцевий папір – це традиційний формат длясерії «історія nintendo». Праця по game boy ідентичний за обсягувторой книзі про game&watch, проте в цьому виданні більш крупнийшрифт, ніж в попередніх роботах. На жаль, в книгах виникають невеликі проблеми з боку редактури тексту. Мова йде про нюанси літературної адаптації перекладу і раптовозникаючих дефісах в словах. Немов під час верстки текст з’ехалв деяких місцях, а знак перенесення залишився при відсутності самогопереносу слів. Втім, ці нюанси не заважають інформації, розміщеної на 224 сторінках, бути цікавою і пізнавальнойподстать трьом попереднім дослідницьким працям флорана горжа. І якщо вони вам сподобалися, то поза всякими сумнівами, і цю книгу винайдете для себе цікавою.