Запит не був виконаний з-за помилки вводу/виводу на пристрої

45

Частенько, при роботі з CD\DVD приводами, що підключаються накопичувачами (флешка, жорсткий диск) і віртуальними дисками, виникає збій: «Запит не був виконаний з-за помилки введення-виведення на пристрій» або ж «помилка 1117». Цілком логічно, що поява збою викликають проблеми з окремими компонентами або навіть цілої файловою системою носія. Сьогодні ми розповімо, що може викликати появу бага і як потрібно виправляти його.

Зупинка запиту з-за помилки вводу/виводу на пристрої

Причини

Часто зустрічаються наступні джерела проблеми: пошкодження носія, збої файлової системи, порушення розмітки, несправності контролерів (роз’єм або кабель). Факторів, які призводять до цих порушень, може бути багато:

  • перепади харчування або несправний БП;
  • механічні пошкодження материнки;
  • примусове відключення;
  • погане з’єднання, удари або підвищена вібрація.

Зверніть увагу! Якщо носій містить важливі дані, то краще не ризикувати і звернутися в спеціалізований сервіс. Це пояснюється тим, що виправлення присутніх несправності записуючої поверхні або сховища пам’яті, при самостійному відновлення можуть виявитися для пристрою критичними. Це не тільки погіршить його роботу, але і може привести до неможливості відновлення фахівцем. З тієї ж причини, не варто довіряти роботу звичайному майстрові – тут потрібен справжній експерт і відповідне обладнання.

Що робити спочатку?

Перед тим, як приступити до активних дій, радимо виконати наступні процедури:

  • Якщо помилка вводу/виводу з’являється при спробі скопіювати файли з флешки, тоді спробуйте відформатувати її, вибравши іншу файлову систему, наприклад ExFAT замість стандартної FAT32.
  • Перевірити носій на віруси та шкідливе ПЗ. Крім штатного, рекомендуємо використовувати спеціальні утиліти: CureIt, AdwCleaner, Malwarebytes і т. п.

    Запит не був виконаний з-за помилки вводу/виводу на пристроїAdwCleaner для очищення від вірусів

  • Не запускати програми з флешки. Зупинити наявні процеси.
  • Відключити екран антивіруса – він може блокувати передачу даних і роботу пристрою. Бажано відключити Захисник Windows.
  • Перевірити надійність роз’ємів, змінити їх. Перевірити справність «заліза», особливо БП і мат. плати.
  • Продути ПК або ноутбук від пилу.
  • Видалити тимчасові файли і помилки реєстру утилітою CCleaner. Робиться це просто: використовуйте дві опції «Очищення» і «Реєстр».

    Запит не був виконаний з-за помилки вводу/виводу на пристроїДодаток CCleaner для очищення реєстру

  • Рекомендується регулярно перевіряти роботу системи спеціальним софтом, наприклад, Everest.
  • Способи усунення помилки вводу/виводу

    Варто відразу обумовити, що жорсткий диск (віртуальний розділ або зовнішній) і флешка мають різне пристрій. Тим не менше, в обох випадках багато методи відновлення однакові. Спробуйте виконати наступні маніпуляції:

  • Запустіть з-під адміністратора «Командний рядок». Пропишіть там і виконайте процедуру: CHKDSK [буква пристрою]: /r
  • Дефрагментація і перевірка на помилки. Виконуються стандартним чином, через властивості дисків.

    Запит не був виконаний з-за помилки вводу/виводу на пристроїПеревірка та оптимізація диска

  • Знадобиться ще один спосіб — конвертація. В консолі прописуємо команду: convert M /fs:ntfs /nosecurity /x – де M – це буква флешки. При цьому здійснюється акуратна конвертація, яка не призводить до втрати даних.
  • Якщо ці процедури не допоможуть, то можна використовувати клонування носія. Для цього потрібно вільне місце відповідного об’єму, софт, а при пошкодженні жорсткого диска – інший комп або завантажувальна флешка. Відновлення файлів і клонування дисків, які визначаються системою як RAW, докладно розібрані в наступному матеріалі:

    Про відновлення носія за допомогою програми Victoria і як запустити перевірку, розказано у відео нижче.

    Висновок

    Якщо з вашим залізом все в порядку, роботу з дисками ви провели, а проблема «Запит не був виконаний з-за помилки вводу/виводу на пристрої» все одно з’являється, тоді слід перевірити стабільність збірки Windows. У версії 10 таких помилок, як правило, менше. Якщо ж у вас сімка, то краще перевірити наявність актуальних оновлень, або перевстановити систему. Я б рекомендував вам ставити чистий образ сімки, без домішок встановлених програм і навіть драйверів.