Організатори ігросвіту розповіли про причини скасування та подальшу долю виставки

67

Багато з тих, хто стежить за подіями ігрової індустрії напевно знають про те, що в цьому році одна з найбільших ігрових виставок ігромір 2021 була скасована, як і в попередньому. Рішення про скасування було офіційно озвучено організаторами приблизно за місяць до дати проведення. На цей раз історія швидко придбала кілька “каламутний” відтінок за рахунок деяких характерних моментів. Почати з того, що гроші за квитки назад отримати було не можна, відразу після скасування організатори вирішили скористатися лазівкою в законах коронавірусної пори, яка дозволяє не повертати гроші, якщо захід було перенесено через епідеміологічну обстановку, а не скасовано в принципі. Але тут варто врахувати те, що ігромір – захід щорічний і всі ми спочатку добре розуміли, що чекати “не скасованого, а перенесеного ігросвіту” раніше осені 2022 року не варто. Тобто, де-юре це може бути і перенесення, але де-факто – просто скасування виставки в цьому році. Як влучно сказав один з читачів в коментарях під моїм матеріалом на цю тему: “тепер банальне скасування будь-якого заходу в російських реаліях називається “перенесення”. Не вибух, а бавовна. Не падіння, а негативне зростання”.

Хоча спочатку і малося на увазі, що квитки будуть дійсні і на наступний рік, але проблема в тому, що у деяких людей ще з 2020 року вдома валяються дорогі vip-ки, а подальша доля заходу залишається туманною, та й деякі відвідувачі взагалі приймають рішення йти або не йти, спираючись на конкретну програму. На цьому райдужному тлі ще більше яскравих сірих фарб додавало те, що організатори відразу після новин про скасування-перенесення фесту вирішили залягти на дно і наглухо відмовчувалися в соцмережах, уникаючи практично будь-яких контактів з аудиторією. І тут ось вже поповзли різні чутки і здогади, засновані на тому, що виставку в цьому році організовувати ніхто і не збирався спочатку, ніяких анонсів конкретних про участь тих чи інших компаній і поданні конкретних проектів на ній зроблено не було за весь цей час, тоді, як зазвичай вони починають з’являтися вже за півроку.

Це був такий бекграунд. Короткий переказ всього, що відбувалося навколо фестивалю за останній час. Я намагався тримати, як то кажуть, руку на пульсі. Тепер же, коли пристрасті у чому полягали, організатори порушили обітницю мовчання, вибачившись при цьому за довгу відсутність зворотного зв’язку, і опублікували в офіційній групі игромира вконтакте текст з максимально розгорнутими відповідями на деякі, найбільш важливі питання, які я наведу тут кілька вільному, але не змінює сенсу, викладі:

В: чому ігросвіт і російський comiccon (проходить паралельно з ним в одному павільйоні) були перенесені (прим. Авт. – фактично, скасовані в цьому році), в той час, як багато інших масові заходи в москві в цей час не скасовувалися? чи було рішення “зверху” про скасування фестивалю?

Про: рішення скасувати фестиваль цієї осені було непростим для організаторів, але вони вирішили не проводити захід навіть у форматі covid-free, так як подібні заходи теж не змогли б повністю гарантувати безпеку учасників і відвідувачів. У організаторів була надія на сприятливу обстановку з коронавірусом цієї осені в силу запущеної раніше масової вакцинації, але, тим не менш, восени статистика по росії знову стала досить несприятливою, показуючи четверту хвилю захворюваності. Крім цього, також зберігалися ризики скасування заходу в будь-який момент при відповідних рішеннях з боку органів влади, фестиваль теоретично міг бути скасований хоч за день, хоч під час проведення. Це теж доводилося враховувати. Так чи інакше, остаточне рішення приймалося колективно командою організаторів і зараз команда впевнена, що вибрала найправильніший варіант з можливих.

В: багато людей хотіли повернути гроші за квитки, при тому, що щорічна виставка в цьому році, фактично, була скасована і не відомо, чи буде в наступному. Чи буде можливість повернення квитків, куплених в цьому і попередньому році?

Про: організатори розуміють невдоволення аудиторії від «перенесення» фестивалю вже другий рік поспіль. При цьому вони відзначають, що самі, крім чисто моральних проблем, понесли ще й колосальні проблеми фінансові. Відзначається, що основними статтями витрат стала внесена заздалегідь орендна плата за павільйон в крокусі, яку не вдалося повернути назад, а також ряд деяких інших витрат на етапі планування фестивалю. Організатори повідомляють про своє законне право, засноване на відповідному рішенні уряду, що дозволяє не повертати кошти за куплені квитки, якщо захід було перенесено в умовах пандемії через поточну обстановку. Однак, в результаті командою було прийнято рішення піти назустріч аудиторії і все-таки організувати повернення коштів за квитки для бажаючих повернути гроші. Але для цього організаторам доведеться, дослівно, ” реорганізувати, зібрати і оптимізувати» наявні в їх розпорядженні активи, а це займе ще трохи часу. При цьому, команда фестивалю також зазначає, що сподівається на підтримку з боку своєї аудиторії, а кращою допомогою в даній складній обстановці буде добровільна відмова від здачі куплених квитків, які залишаються дійсними на наступний рік.

З: що буде, якщо в наступному році на ігромір прийдуть ще й ті, хто купив квитки в 2020 і 2021 роках? як стільки людей помістяться у виставковому павільйоні?

Про: організатори наводять цікаву статистику, згідно з якою, основна маса квитків продається в останні тижні перед виставкою. Тому маса вже проданих квитків на руках порівняно не така велика, як може здатися, адже минулого року фестиваль вирішили “перенести” за три місяці до початку, а в цьому – за місяць. При цьому, на ігромір 2022 також буде відкрито додатковий продаж квитків, але загальна кількість нових квитків в сумі з раніше проданими в цьому і минулому році не перевищить звичайної кількості з урахуванням місткості павільйонів.

В кінці матеріалу зазвичай прийнято як то підводити підсумки під всім написаним і робити якісь висновки. В даному випадку все і так було викладено ясно і по справі, а розводити диванну аналітику заради красного слівця відверто не охота. Тому просто скажу, що організатори сподіваються, що наступного року ситуація буде кращою, ніж зараз і вдасться провести повноцінний фестиваль у звичному офлайновому форматі. І я теж на це сподіваюся.