Огляд back 4 blood

71

З моменту анонса back 4 blood багато геймери охрестили її продовженням легендарної left 4 dead, і на те були свої причини. Концепція у гри точно така ж: ті, що вижили б’ються з зомбі, акцент зроблений на кооператив, на рівнях повно зброї, та навіть розробники у проекту ті ж, правда в цей раз вони працювали не під крилом valve, а вже в стінах власної студії. Проте незважаючи на велику кількість схожих елементів, back 4 blood виявилася зовсім іншим проектом, і це стало зрозуміло вже під час відкритого бета-тесту, про що ми вже писали в нашому превью. Ну а для тих, хто чує про проект вперше і вирішив заздалегідь не псувати собі враження всякими бетами, наш огляд на релізну версію. Спойлер! це все ще не left 4 dead.

Стукаючи в усі двері, хтось так відкриє!

У back 4 blood всього два режими: кампанія і «рій». Перший структурно повністю злизали зі старенької left 4 dead. Тут точно так само є кілька актів, які складаються з пачки рівнів на однотипних локаціях. Щоб просуватися за сюжетом, потрібно від одного бункера в складі з 4-х чоловік прорватися через натовп озвірілих монстрів до іншого і так до нескінченності.

Сюжет якийсь є і подається він у форматі повідомлень від різноманітних npc, які будуть зустрічатися на початку кожної місії і розповідати про страшне зараження на планеті. На жаль, історія вийшла максимально банальною, і буквально через пару ігрових сесій ви, швидше за все, забудете причину винищення зомбі. Так що настійно не рекомендую грати в кампанію одному з підтримкою у вигляді ші, ви тільки введете себе в стан тотальної нудьги і взагалі не отримаєте задоволення від ігрового процесу. back 4 blood – це чисто про кооператив.

До слова, ніяких «вижили» тут немає, членів команди називають «чистильниками». По суті, перед вами якийсь спеціальний загін відбитих на голову хлопців, які винищують зомбі заради задоволення. Насправді це одне з головних розчарувань, тому що про якусь драму і напрузі під час проходження, як це було вleft 4 dead, ви можете забути.

тут абсолютно не страшно, тут взагалі відсутня похмура і нагнітаюча атмосфера, та й переживати про те, що хтось не вибереться з локації і загине, не доводиться, тому що всі члени команди надто самодостатні і незалежні.

Така собі сучасна версія left 4 dead для «зумерів» у святковій обгортці в стилі netflix. Спасибі, що хоч серед доступних персонажів немає трасгендера (але це не точно), а зомбі не починають раптово засмоктувати один одного.

Що стосується режиму “рій”, то, як не дивно, це копія pvp-мультиплеєра з все того ж творіння valve. Є дві команди по 4 людини, які протистоять один одному на різноманітних локаціях: в одній вижили, в іншій зомбі. Зроблено все це не гірше, ніж вleft 4 dead і, мабуть, цей режим-єдина причина затриматися в back 4 blood надовго після того, як ви пройдете кампанію.

Ну і ще одна приємна дрібниця – це загальний хаб, в якому ви будете починати свої вилазки. У величезному форте можна спокійно перебирати інвентар, тестувати різну зброю і займатися іншими активностями. Потім гравець може в будь-який момент викликати меню і почати пошуки ігрової сесії. З огляду на концепцію гри, така фішка виглядає цілком доречно. І це нехай і невеликий, але плюс в скарбничку back 4 blood .

На релізі в back 4 blood є 8 персонажів, але на самому початку пограти вийде тільки за чотирьох (у розробників явно є якийсь фетиш, пов’язаний з цифрою 4). Інших доведеться відкривати по ходу проходження кампанії, але довго чекати не доведеться. Досить завершити буквально 4 (знову 4, та що ж таке!) місії, і залишилися “чистильники” будуть готові увірватися в командні забіги.

Основна фішка back 4 blood полягає в тому, що кожен персонаж тут володіє унікальним бонусом, який часто діє на всю команду.

Наприклад, джим дає тіммейтам буст до швидкості пересування і підвищення шкоди по слабких місцях супротивників, а мати може миттєво реанімувати напарників і дає 1 додаткове життя на всіх.

Персонажі, як на мене, вийшли досить вдалими. Кожен з них індивідуальність і запам’ятовується не тільки бонусами для команди, але ще і зовнішнім виглядом разом з характером. По ходу проходження “чистильники” постійно перемовляються і місцями це виглядає навіть забавно. А ось з монстрами в back 4 blood очевидні проблеми. Справа в тому, що їх види і поведінку повністю здерли з l4d. Різниця лише в тому, що їх модельки більше нагадують тварюк з попереднього «творіння» студії під назвою evolve. Не знаю, навіщо вони взагалі дивилися на цю провальну саморобку, але, мабуть, творцям видніше, як робити ігри.

Щоб не повторюватися, я не буду вдаватися в подробиці того, що з себе представляє кожна унікальна тварюка в грі, тому що про це ми вже писали впревью. У цьому плані на релізі back 4 blood нічого не змінилося.

що ще хотілося б торкнутися, так це безмежну тупість рядових зомбі. Після декількох ігрових сесій ні в одному акті я так і не побачив у цих монстрів хоч якісь зачатки інтелекту. Ви можете підбігати до них практично впритул, і мрець навіть не згадає, що йому потрібно когось атакувати.

Замість цього, він буде займатися своїми справами, поки не прогримить хоч один постріл. При цьому, якщо ви почали відстрілювати групу ходячих трупів, а буквально в 100 метрах знаходиться точно така ж, то вона ніколи не буде реагувати на постріли, поки ви не підійдете ближче.

У back 4 blood взагалі немає ситуацій, як в left 4 dead, коли тебе валять з ніг і починають розривати на частини десятки зомбарів, а ти лежиш з нещасним пістолетом в руках і сподіваєшся на порятунок з боку тіммейтов. Тут зомбі можуть повалити вас навіть в соло, тільки от достатньо одного удару по тупому супостату, і персонаж знову схоплюється на ноги.

Загалом, битви зі звичайними противниками back 4 blood сумні від слова «зовсім» і, мабуть, єдине, що може викликати інтерес, – це перестрілки з босами, і то, коли це відбувається вже 5-6 разів, ти прекрасно розумієш, як вони себе ведуть і передбачаєш всі рухи наперед.

Зброї мало не буває

З чим, з чим, а ось з гарматами в back 4 blood немає ніяких проблем. Зброї тут хоч відбавляй, причому навіть примудрилися цілком адекватно прикрутити класичну систему з лутер-шутерів з величезною кількістю «різнокольорових» стовбурів. По ходу командних забігів можна підбирати зброю різного ступеня рідкості і, що найголовніше, все воно відрізняється не тільки зовнішнім виглядом, але і своїми можливостями. У цього автомата ось такий бонус, а у цього більш точний приціл і все в такому дусі.

кастомізацію стовбурів теж підвезли, причому зроблено це дуже добре і можна виліпити гармату своєї мрії просто з підручних засобів. Також в грі чимало видів зброї ближнього бою: починаючи від класичної біти і закінчуючи всякими палицями з колючим дротом і мачете.

Що стосується фізики доступного арсеналу, то з цим я проблем теж не помітив. Кожна модель зброї відчувається по-своєму, є осудна віддача, так що насолодитися відстрілом супротивників цілком реально.

Єдиний мінус – це дивна фізика попадання куль в монстрів. Якщо під час битви з босами ви будете реально відчувати, що нашпиговує здоровенну тварюку свинцем, то ось у випадку з рядовими зомбі все це більше схоже на стрілянину по мішках з піском. Ну вже дуже вони дерев’яні і неживі, як би це дивно не звучало, але, будемо чесними, навіть вleft 4 dead винищення орди відчувається приблизно на такому ж рівні.

Зіграємо в «очко”?

Мабуть, найцікавішою фішкою back 4 blood стала система кастомізації персонажів, яка тут реалізована через колоду карт. Перебуваючи в хабі, перед початком ігрової сесії можна зібрати набір карток, які в тій чи іншій мірі допоможуть вам простіше розправлятися з безжальними тварюками. Тут є все, що тільки душа забажає, починаючи від карт, які збільшують кількість патронів і закінчуючи додатковими життями для всієї команди. Як на мене, система вийшла вдалою і ідеально вписує в ігровий процес. Захоплює навіть формування самої колоди, нехай і під час гри вам дозволять активувати всього 1-2 карти з усіх, що є.

нові картки дають за досягнення і окуляри постачання в хабі. Якщо з першим все зрозуміло, то в другому випадку вам доведеться звертатися до спеціального npc в хабі і обмінювати у нього найважливіший ресурс в грі на нові бонуси для своєї колоди.

Окуляри постачання, в свою чергу, дають після успішного завершення місій, і їх кількість залежить від того, наскільки добре ви себе показали в командній зачистці. Тут ще є і місцевий аналог класичного “золотишка”, але воно буде йти тільки на скінчики для зброї.

Також варто відзначити, що перед початком гри картки застосовуються і з бокуПротивник. Це може бути як бонус для команди або (наприклад, можливість знайти на локації більше валюти, ніж зазвичай), так і досить негативні ефекти, які однозначно завадять вам спокійно зачистити територію. В цілому карткова система дійсно впливає на складність і робить ігровий процес більш цікавим. Розробники ще до релізу запевняли гравців в тому, що картки зроблять кожен забіг в back 4 blood по-своєму унікальним, і не збрехали. Нехай поки це мало помітно, але, я думаю, на довгій дистанції дана фішка ще себе покаже.

Який прекрасний мертвий світ…

Наостанок хотілося б відзначити досить непогану графіку (для проекту 2021 року) і приємне оформлення локацій. Нічого надприродного в back 4 blood ви, звичайно, не побачите, але любителям атмосфери американської глибинки і невеликих містечок місцеві рівні точно зайдуть. Тут є і типова село з дерев’яними халупами, і військова база, і величезна бібліотека, і навіть невелика кількість міських локацій, які непогано обставлені.

Також мені сподобалася структура рівнів. Досить великі області чергуються з тісними коридорами вельми вдало, за рахунок чого динаміка в back 4 blood постійно скаче від божевільної біганини від натовпу зомбі до розміреної зачистки кімнат розміреним кроком. Коли потрапляєш в будинки, то видно, що розробники уважно підійшли до створення деталей.

Ну і яка-ніяка разрушаемость теж на місці, так що під час перестрілок можна побачити, як оточення частково змінюється, і за цим приємно спостерігати. Правда з музичним супроводом творці back 4 blood однозначно не впоралися, тому що прям доречних і чіпляють треків я тут для себе не знайшов, довелося врубати свій плейлист на телефоні, щоб кришити мертвяків в фарш було веселіше.

back 4 blood вийшла досить дивною сумішшю left 4 dead і evolve, причому більше спірних моментів вона чомусь взяла саме від другої. Тут є дійсно цікава система з картками і можливість модифікувати зброю так, як вам захочеться. Але при цьому посередня стрілянина, яка місцями гірше, ніж у творінні valve, і абсолютно нецікаві картонні вороги, яких і вбивати, в общем-то, не доставляє особливого задоволення.

Якщо ви чекали left 4 dead 3, то змушений вас розчарувати, це не вона, і вам краще навіть не дивитися в сторону back 4 blood . А ось тим, хто нічого не чекав від проекту, я б рекомендував спробувати його безкоштовно в game pass або почекати значну знижку.