Автоконцерн stellantis вважає запропоновані темпи електрифікації згубними і дорогими для галузі

48

На перших порах різні країни самі призначали окремі віхи в переході на електромобілі, але останнім часом цільові програми приймаються цілими макрорегіонами, і в багатьох країнах європи продажі нових машин з двс будуть заборонені вже з 2035 року, а великобританія і німеччина доб’ються цього на п’ять років раніше. У концерні stellantis вважають, що це занадто швидко, щоб впоратися.

Джерело зображення: stellantis nv

Карлос таварес (carlos tavares), який очолює створений в 2021 році трансконтинентальний конгломерат, послався на високий рівень витрат, необхідний для успішної міграції на електромобілі в поставлені терміни. За його словами, якщо витрати автовиробників ніяк не субсидувати, то вартість електромобілів виявиться на 50% вище, ніж у порівнянних за характеристиками машин з двс. Очевидно, що перенести витрати на роздрібну ціну електромобілів в повному обсязі виробники не зможуть, тому владі потрібно або субсидувати міграцію на електротягу, або розтягувати процес у часі.

Більш дорогих електромобілів можна продати в меншій кількості, а якщо пожертвувати рентабельністю, то це в будь-якому випадку може привести до скорочення чисельності персоналу, що загрожує соціальними потрясіннями. Якщо галузь в середньому підвищує продуктивність праці на 2-3% на рік, то stellantis готова підняти планку до 10% на рік протягом найближчої п’ятирічки. Інакше в умовах активної електрифікації транспорту вижити не вийде. Владі, на думку тавареса, необхідно розвивати зарядну інфраструктуру і фінансувати реформу енергетичної галузі.

По-друге, як пояснює глава stellantis, високі темпи впровадження електромобілів викличуть проблеми з якістю продукції та її надійністю. У розробників просто не буде достатнього часу для тестування нових технологій. Альянс готовий заглиблюватися в ланцюжки поставок, щоб контролювати витрати на всіх етапах випуску електромобілів. На цьому тижні було оголошено, що stellantis разом з daimler інвестували в стартап factorial energy, який займається розробкою твердотільного електроліту для тягових батарей. До середини десятиліття stellantis витратить 30 млрд євро на розробку нових платформ для електромобілів, будівництво підприємств з випуску акумуляторів і розробку нових технологій їх виготовлення.